Saturday, October 08, 2005

找人谈话的十句话

找人谈话的十句话
1. May I talk to you right now? 我现在可以跟妳谈一谈吗?
2. You got a minute?你有空吗?
3. May I have a word with you?我可以跟你谈一下吗?
4. I need to talk to you.我需要跟你谈一谈。
5. May I have a little talk with you?我可以跟你谈一下吗?
6. Shall we sit down and talk it over?我们可以坐下来好好谈一谈吗?
7. Can we talk?我们可以谈一下吗?
8. May I bend your ears for a minute? 可不可以借我一分钟?我有事要跟你说。
9. May I have a conversation with you?我可以跟你谈一下吗?
10. Do you have time now? I've got something to tell you. 你现在有空吗?我有事要跟你说。
11. May you excuse me for a while, I wanna discuss this topic with you. 能打搅你一会吗?我想和你讨论一下这个问题.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home